mandag den 12. maj 2008

Beit El Ras (near Bububu)

Det bliver lige kort - Mikkel venter derhjemme med pandekager - men min blogopdaterings hastighed har vaeret staerkt dalende, hvorfor jeg finder det noedvaendigt liiige at give jer lidt news.

Siden sidst er der sket riiigtig meget. Vi endte med at forelske os ret meget i den maerkvaerdige by Arusha (eller i hvert fald dens natteliv), og havde nogle sjove dage med alt for meget kyllingekoed og en smaaliderlig svensker. Vi sendte noget af vores varme vintertoj op til toppen af Kilimanjaro med to haabefulde danskere, der gerne ville naa toppen men som ikke helt havde forberedt sig godt nok. Haaber de kom op.

Ellers smuttede vi paa verdensklassesafari i verdens to vel nok bedste nationalparker - Serengeti og Ngorongoro. Vi havde det virkelig sjovt, og fik set alle de dyr vi ville. Det var for oevrigt rigtig godt at se Buf og Mikkel igen - har jo aldrig vaeret saa lang tid vaek fra de to hoveder foer. Efter vellykket safari og nogle kig paa en taxa-chauffoers grotesk grimme kaereste paa mobiltelefonen, tog vi en bus mod Dar Es Salaam. Meget, meget god bus med bolcher og sodavand og (igen, igen) nigerianske film paa skaermen. Dar var en helvedes by, som vi gudskelov kun skulle opholde os i meget kort tid inden vi blev laesset over paa faergen, hvor Lasse kom igennem sikkerhedskontrollen med et 40 cm langt svaerd paa ryggen. Faergeturen var smuk - virkelig, og ankomsten til Stone Town var fotryllende med den staerke inspiration fra Mellemoesten. Vi kom ret hurtigt ud til vores to hytter som viste sig at ligge (virkelig) paa stranden. Selvom stranden ikke rigtig er klassisk Zanzibar-smuk, saa er det skoent hver aften at kunne foelge solen gaa ned bag horisonten mens de lokale gutter samles for at lave hovedspring fra stenene.

Vi har brugt meget af tiden her paa oen paa at tage dykkercertifikat. Vi bestod alle, og havde nogle dejlige dage paa havet med masser af fisk og meget smukke koraller. Lasse ligner en krebs... Ellers gaar dagene med at fange blaeksprutter og friturestege dem bagefter, handle med de lokale paa markedet, laere de forskellige krydderier at kende og spille riiiigtig meget hjerterfri. Jeg er helt vild med Zanzibar, selvom vi endnu ikke har ligget paa postkortstrandene som ellers var hovedformaalet for at tage herud. Folk er virkelig saa soede ved os i landsbyen (paa naer ham drankeren som Mikkel mente havde skidt i bukserne).

Shit mand tiden gaar hurtigt, og inden laenge venter et fly i Dar Es Salaam for at tage mig med tilbage til DK. Med den varme i har derhjemme kan det nu ikke vaere helt skidt. Glaeder mig til at se jer alle.

Store knus fra mig og de tre andre gutter!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej Martin.

Sur og tvær som jeg jo er, kunne jeg snildt vælge at svine dig til for dette miserable indlæg. Al den dybde og bid du har udvist gennem langt det meste af din blogkarriere, synes at være fuldstændig evaporeret som var du en sø i Darfur-provinsen. Som gammel betjent i blogmiljøet smerter det mig selvfølgelig, men jeg er efterhånden ved at savne dig og de to andre white chicks så meget, at jeg ikke kan få mig selv til at være hård ved dig. Jeg drømte om jer i nat. I havde røde jakker på. Og butterfly.

Nyd den sidste tid. Skyd en gnu for mig.

Mvh. Jeppe "Traktortræk '08 var for fedt, tøser!!!!" Wojcik.

Unknown sagde ...

Hej Martin.
Jeg synes nu, at det var et meget god blogindlæg - Det var i alle tilfælde hurtigt læst, og man kan tydelig fornemme, at du nyder livet og det du oplever. :-)
Ja - Vejret er skønt her i gamle DK.
Vi har haft en SKØN pinse. Vi skulle have været fire dage i Barcelona, men droppede det!
Vejret der var/er forfærdeligt i disse dage, så hvorfor ikke bare blive hjemme og nyde Danmark når her er aller bedst.
Lars tager 6 dage til Cannes fra i morgen.
Glæder os meget til at se dig
Kh.
Lars og Farbror Ove

Anonym sagde ...

Heeeej martinmissen! Ejj, jeg ville lige ha' skrevet til dig paa facebook, men jeg erfarer gang paa gang, at ghanesiske computere ikke kan aabne den forpestede side. Saa derfor maa jeg skrive her. Fik du min besked forresten? Kwame Kofi har faaet orm i tissemanden, haha, det er simpelthen det mest frastoedende! Men papa tog ham saa til laegen og nu er det vaek - papa passer saa godt paa ham, det er saa soedt. Men han har det godt - jager kyllinger, daser og vaelter rundt under den ghanesiske sol sammen med boernene. Jeg er skam stadig paa Misty Cee, jeg elsker det og jeg eeeelsker boernene... Ejjj men altsaa, og snart skal jeg vaek fra dem og stedet og de dejlige omgivelser og aah, det er ikke til at baere... Hollaenderne og Clara tog ogsaa hjem ikke laenge efter du var her, saa det har kun vaeret Andreas, Jonas og mig.. Der er saa meget at sige, men nok om mig - hvor er du egentlig henne nu?? Det er saadan et dumt spoergsmaal, for jeg kunne bare lige laese din blog, men det er liiiiidt svaert, naar der sidder en eller anden rev. felix mac-ninson, som kalder sig selv 'international music evangelism missionary', og forstyrrer mig efter hver saetning jeg kan faa faerdiggjort. Men fortael fortael!!! Glaeder mig til vi ses igen, ciaaao Mardy.

Unknown sagde ...

Jeg savner jer også, og det er nu noteret, at begge hold bloggere har afleveret alt, der skulle afleveres i år, og I får lov til at gå til eksamen til juni.

Den skriftlige prøve vil løbe af stablen ved Jeppe Wojcik, og vil bestå af den praktiske del, hvor I har en halv time til at opleve noget og dernæst en time til at skrive et blogindlæg. Det er muligt at bruge internettet til søgning efter billeder og fakta, men det er ikke tilladt at kommunikere med andre, og dette vil blive straffet med bortvisning fra Blogakademiet (TM).

Mvh.