onsdag den 16. april 2008

Jeg elsker dig Roskilde!

Jeg ved mange af mine indlaeg efterhaanden har haft mange kommentarer til Roskildeprogrammet. Misforstaa mig nu ikke. Jeg bruger ikke al min tid paa internetcafeer for at tjekke alle de seneste updates, og bare rolig - jeg bruger min tid her i Ghana paa at opleve alt det jeg oensker. Men der er noget i mig, der faar mig til at tjekke hver onsdag for at se hvad seneste tilfoejelse til programmet er. Jeg elsker det.

Og i dag var saa den store dag, hvor hele programmet ville blive offentliggjort. Jeg synes efterhaanden ikke jeg kunne klare mere, med saa mange markante topnavne, men endnu en gang har Roskildeledelsen overrasket mig. Selvom jeg hovedsageligt glaedes mest over dagens hovednavn Jay-Z, fordi jeg ved hvor glade mange af mine venner er for at han kommer, er der igen igen en haandfuld bemaerkelsesvaerdige navne som jeg glaeder mig af hele mit hjerte til at hoere. Lige at kunne smaekke Joan As Police Woman, The Raveonettes, Black Mountain (jaaaah!), Cadence Weapon, Jose Gonzalez (uh... happy Thomas?), Gossip, Mugison og Cat Power paa en i forvejen overfyldt plakat er jo helt formidabelt. Ejh! hvor jeg glaeder mig, og dejligt at se AndyOp paa plakaten, og for satan hvor tvinger jeg jer drenge til at komme med til Alphabeat koncerten - det bli'r som mange tusind naetter med torden!

Jeg skal til at sige farvel til et farverigt land. Det bliver svaerere end jeg havde regnet med, efter jeg er kommet til at holde meget af dette sted, selv paa saa relativt kort tid. Kenya og Tanzania venter forude, og jeg er spaendt paa at se ligheder og forskelle paa Oest- og Vestafrika, og selvfoelgelig glaeder jeg mig til at give mine gutter et stort knus.

Vi ses i mudderet folkens - pas godt paa hinanden saa laenge, og bed til at jeg naar toppen af det store bjerg. Der er ikke laenge til.

Knus herfra

Ingen kommentarer: