tirsdag den 26. februar 2008

At cykle 34 miles...


Wooowh!


Mine daglige loebeture varede ikke meget laengere end de foerste 3 dage Kristina og jeg var ovre hos Gramma. Derefter maa jeg desvaerre indroemme at det har staaet meget stille med de aktive udfolelser. Naturligvis har der vaeret mange dage paa ski, og jeg regnede ud, at jeg havde gaaet omkring 50 km paa en dag, da jeg var i Seattle, men generelt har niveauet vaeret under det oenskede. Det blev meget meget tydeligt for mig i dag, hvor jeg tog en cykel, og cyklede paa en nyanlagt cykelsti her omkring Cottage Grove, hvor Holly og hendes familie bor. Hvordan jeg fik indtrykket af, at cykelstien gik rundt om soen og tilbage til huset ved jeg ikke, for det viste sig at den 17 miles lange cykelsti (27 km) gik ud til soen - og stoppede der. Wooow det var en lang tur tilbage, men fantastisk smuk. Virkelig amerikansk og baade storslaaende og intimt paa samme tid. Jeg cyklede med Brokeback Mountain albummet paa min mp3'er, og det passede helt perfekt til det landskab. Faktisk passer Gustavo Santaolalas soundtrack til langt de fleste af mine ture rundt i Canada og USA - filmen, og isaer soundtracket er et mestervaerk, og jeg vil raade jer til at koebe det! Det var en masse dufte langs ruten. Nyfaeldede fyrre-traeer, duften af nordamerikansk regnskov (der er helt unik), stinkdyrstank og duften af baal. Vejret var ideelt, og det var godt at faa roert sig lidt.


Det var egentlig ikke planen, at jeg skulle besoege Holly, da jeg foerst planlagde min rejse, men vi skrev sammen da jeg var i Vancouver, og hvor er jeg super glad for at "it worked out". Hendes familie er virkelig gaestfrie, og vi har haft nogle rigtig gode dage sammen. Hadet mod George Bush dejligt stort her i huset, og jeg bliver mere og mere overbevist om at jeg besoeger et land, der har haft sin storhedstid, og saa smaat er ved at blive drevet i saenk. Det er virkelig skraekkelig, for paa saa mange maader er dette land jo fyldt med alle de idealer, vi i Danmark og resten af Europa laenge har straebt efter - frihed, demokrati, vaekst og store visioner og idealer. Desvaerre ser det ud til, at det hele forsvinder, eller maaske er forsvundet i loebet af de seneste 7-8 aar. Naar flertallet af en nation ikke kan bestemme hvem der skal vaere praesident, naar folk bliver smidt paa gaden uden mulighed for hjaelp, og naar jeg ikke kan faa lov til at besoege Hollys skole to dage i traek, er der noget helt galt. Flere folk har sagt, at det Bush-administrationen har gang i lige nu, er flere 100 gange vaerre end Watergate, og at den eneste grund til at det ikke bliver opdaget, er at Bush gennem sine kontakter i medierne via store multinationale selskaber, simpelthen bare soerger for det ikke kommer paa forsiden. Tankevaekkende! Jeg ved det kan gaa hen og blive et langt indlaeg, hvis jeg uddyber yderligere, saa jeg vil stoppe her, og skrive mine frustrationer ned i min dagbog.

Jeg tror en del af jer maaske er lidt forvirrede over mine planer - mit lille verdenskort passer heller ikke helt laengere, saa her er planen for de kommende maaneder:

Jeg rejser til San Francisco i morgen (26 feb.), og bliver der til d. 6. marts, hvor jeg rejser til LA og moedes med Andrea og Anna d. 7. marts.

Jeg rejser fra LA d. 12., til London, hvor jeg er d. 13. og moedes med Christian

Jeg rejser fra London d. 17. direkte til Ghana, hvor jeg skal vaere en maaned.

Haaber de gav lidt opklaring :)


Eyy, der var Oscars i forgaars. Hvor var det fantastisk - jeg elsker det show, og det skuffede mig ikke. Jon Stewart var god, og det var en kaempe positiv overraskelse at se Marion Cotillard vinde for bedste Kvindelige Hovedrolle - er du enig Nina? Ja, jeg savnede lidt mine soestre, de er lidt sjovere at flippe ud med, og det var maerkeligt at se reklamer i stedet for at hoere Uffe Buchardt kommentere paa hvor vulgaer Dolly Parton er, hvor soo last year det er med striber, og hvorfor Cate Blanchett altid er saa fandens elegant!

Jeg hoerer ikke saa meget fra jer i DK, men jeg gaar ud fra at alt er godt. Saa vidt jeg kan forstaa er urolighederne saa smaat forsvundet - det er jo godt. Farmor og Farfar fortalte at foedevarepriserne stiger helt vildt. Det er jo tragisk, nu hvor jeg snart skal hjem og vaere kogekone i huset i Koebenhavn - Argh! Og saa laeste jeg lige det her http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2008/02/26/233231.htm det er sejt!

Naa - jeg kan ikke lige oploade flere billeder, men det skal nok komme. Tjek Uffe og Mikkels blog - den er god for tiden, selvom jeg er enig med R og C i at cliff-hangeren var svag.

Jeg vil til at logge af. Okay, jeg kan hoere noget komme op ad trapperne - er det Holys Grand Danois Moses, eller er det... fuck, hvor er afbryderen, og hvor helvede blev mit ur af? No Moses, that's my f***ing leg, - just a sec I'll be back...

Holly's parent: Is this Martin's blog? We haven't seen him for a while, wonder what he wrote? Well, everything is fine around here - we just washed the floor, Moses draged something down the stairs. He had a watch stuck in his throat...

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Du er en mand, der ved hvordan man brygger en cliffhanger sammen. Bip-bip-bip og afsnittet er slut. Jeg ville mægtig gerne læse din dagbog. Kan du ikke scanne nogle af dine frustrationer? Anyways, livet er godt i Danmark, der var et uheld på Vejle Fjord-broen i går, men det er vist det vildeste der er sket. Jeg laver et mixtape til dig en dag, som du kan hente ned, og smide på din MP3, så du har mit rejsemix. Kys og kram til dig, din store atlet!

Anonym sagde ...

Ja, cliffhangeren er som sådan okay, men jeg savner noget med skaldyr. Du har tidligere nævnt sushi og det har været ganske fint, men skaldyr specifikt savner jeg lidt i dette indlæg.

Skaldyr kan selvfølgelig til hver en tid udskiftes med eksplosioner og/eller babes på motorcykler. Gerne i både lyd og billeder.

Jeg er afhængig af blogs og deriblandt din. Blog-addict, findes det?