lørdag den 23. februar 2008

Out of Seattle




So I'm thinking I might start writing in english. It comes naturally to me now, and I know there are some people out there not understanding a word of what I'm writing when it's in danish. Plus, the keyboard is better for writing in english to - so here goes :)

I've been in Seattle since monday, and had a great time. Eric - the guy I stayed at, left for Phoenix on wednesday, so I had the place for my self for two days. Eric was great. He took me around town, and made me feel at home. Seattle was very beautiful. The weather was exceptionally good for february, and all the people were so nice to me. I was... ej, jeg har faktisk lyst til at skrive lidt paa dansk. Ha ha. Stemningen i byen var helt speciel - virkelig varm og rar, og noget af det bedste ved Seattle, er at det er en virkelig varieret by. Hver gang man gaar rundt om et gadehjoerne, foeler man at man er et nyt sted. Der er saa mange bakker, at man har forskellig udsigt hele tiden. Seattle er vel egentlig en masse halvoer forbundet af broer, saa der er masser af vand overalt - dejligt! Det var lidt en befrielse (forstaa mig ret) at vaere helt alene i storbyen, og foele at jeg kunne goere praecis som jeg havde lyst til. Ved at rejse med familie eller besoge familie, som jeg gjorde i Vancouver, bliver rejsen lidt paa deres praemiser. Her var jeg paa egen haand, og kunne goere som jeg havde lyst. Der skete en masse i Seattle, og i stedet for at forsoege at kaede det hele sammen med flotte ord, remser jeg lige lidt af det op.





  • En bustur med jordens rareste buschauffoer, der tilboed mig at koere bussen for mig, fortalte jokes gennem hoejttaleren, og delte bolsjer ud til boernene. Det var saa god en oplevelse, at jeg serioest overvejer at blive buschauffoer


  • Havde en slange kravlende paa mig for foerste gang. En overraskende god oplevelse!


  • Spiste det bedste sushi jeg nogensinde har proevet (undskyld Mikkel, vores i sommerhuset var godt, men ikke noget naer i retningen af dette) paa en restaurant der hedder Aoki.


  • Var til trance fest med en masse Burning Man freaks i en aflagt ladc i byens vestkvarter. Masser af farver og sjove lugte (ja, gaet selv hvilke), khaki-nuancer og tonsvis af knus...


  • Vaeret paa Pike Place Market, med masser af frisk fisk!


  • Set de oscarnominerede kortfilm i en biograf naer universitetet. En af dem viste sig at vaere dansk. Saer oplevelse at se Laura Christensen, Neel Roenholt og Julie Oelgaard sammen med en masse amerikanere, og vaere den eneste der kunne grine, da filmen viste en bid af KLOVN. I oevrigt var den danske, klart den ringeste. Mange af filmene var virkelig gode, og gad mig rigtig meget blod paa tanden til at lave film naar jeg kommer hjem.


  • Klatret i traer for at faa den bedste udsigt over byen


  • Faaet et amerikansk telefonabonnement - nyt telefonnr. - 206-922-2566


  • Set en Hillary/Obama debat paa CNN med en masse universitetsstuderende, der raabte og skreg - super fedt! Andrea og Anna har aabenbart moedt ham i virkelighede, WOW jeg er jaloux!


  • Levet uden stroem i to dage, fordi ham jeg bor hos ikke havde betalt regningen


  • Set laekre toeser loebe langs vandet ved solnedgang


  • Lavet flikflak langs vandet ved solnedgang (nej - tricket virkede ikke, desvaerre)


  • Taget en milliard billeder med mit dejlige kamera, og lyttet helt vildt meget til M.I.A. - Kala er et helt suveraent album, og jeg forstaar ikke hvorfor jeg ikke har koebt det noget foer. Men nu har jeg det, og jeg nyder det!


Okay, der overskred jeg graensen igen - haaber ikke jeg tabte jer, og haaber ikke det var for kedeligt laesning i punktform.



Nu er jeg hos Holly i Portland, efter en koeretur med Greyhound, der inkluderede en overvaegtig Irak-veteran, der spurgte om jeg havde en kniv, saa han kunne draebe 'That black-ass nigga over there!', en overvaegtig mexicaner, der absolut ikke ville flytte sig fra min plads som han havde taget mens jeg var paa toilet, og en overvaegtig College-studerende, who "was just sooo over the 'dying your hair on two differendt colors'". Det var super godt at se Holly, det bliver rigtig hyggeligt her i Oregon. I morgen er det hendes foedselsdag, og i overmorgen er det Oscar-aften. Aaarh jeg kommer til at savne dig Nina. Det er jo Jesper Steinmetz der skal styre slagets gang paa TV2 film og ikke Hans "den har jeg ikke liiiige set" Pilgaard. Det ka da kun vaere en forbedring.



Take Care allesammen - der er billeder, hvis I har lyst. Som altid paa www.picasaweb.google.com/martinfehrfoto

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Ja manner hvor har vi moedt ham, det var sgu sejt.
Jeg misunder dig saadan dit kompakte kamera haha, maaske er det fordi jeg kun "hoerer" dig skamrose det her paa bloggen. Det billede hvor du staar paa haender er virkelig bare super overskudsagtigt og coool :)

Knus.

MJ sagde ...

martin, nu skal du droppe din boykot af mig på facebook - ellers messager jeg dig igen! jeg skal lige vide hvornår du er i eller omkring kumasi, trolderik.