søndag den 17. februar 2008

Farvel Canada - hello United States of America!


Ja - det sidste indlaeg var langt og maaske lidt uvedkommende, men jeg havde lige lyst til at fyre nogle ord ned. Man kommer faktisk lidt til at savne at skrive stile, naar man ikke er tvunget til det, og bloggen er faktisk et rigtig rart sted at faa nogle tanker og formuleringer "ned paa papir". Derfor de lange indlaeg. Nogen undrer sig over at jeg laver saa mange indlaeg har paa bloggen, men det kan vel forklares med de rigtig mange gode internetforbindelser herovre, de mange private computere jeg kan laane, og fordi jeg, ja... vel bare synes det er rigtig hyggeligt at skrive paa bloggen, og bruger det som en slags dagbog. Det bliver rigtig rart at have naar jeg kommer hjem! Haaber I ogsaa kan bruge den, og at I foler jer informerede om hvad jeg laver herovre!

Sidste aften i Canada blev brugt her hos Linda og Wayne. Jeg havde egentlig taenkt mig at tage toget til Seattle allerede i dag, men vejret var fantastisk og der var en bestemt del af downtown jeg ikke havde set endnu. Saa jeg blev en ekstra dag, hvilket var super! Jeg koerte Emma og Annie til lufthavnen efter at vi spiste laekker morgenmad hos Linda og Wayne (Yogurt and Granola - of course). Vi sang en masse gode sange i bilen indtil Emma blev traet af at hoere mig synge Sting, West side Story og The Commitments sange. Hm... Men vi havde ingen problemer med at komme til lufthavnen, vi fik sagt farvel, og jeg tror pigerne kom godt afsted. Rigtig rart at se dem herovre, det har vaeret helt ideelt! Da jeg kom hjem, tog Linda og Wayne mig med til Granville Island. En lille oe i havnen, med masser af restauranter, kunst butikker, laekre markeder osv. All independent stores - wonderful! Solen skinnede, og det var virkelig rigtig laekkert. Jeg koebte hjemmefutte, af canadisk uld - WOW de er saa rare! Til aftensmad fik vi Sushi, rigtig rigtig god sushi. De har eftersigende noget af det bedste sushi herovre! (woow - er det ikke sejt med billed-links?)

De sidste par dage var jeg blandt andet hos min onkel Stephen, hans kone France og deres boern - som jeg har besoegt med Kristina og Gramma tidligere. Det var rigtig hyggeligt. Jeg var med Olivier i skole, og skulle fortaelle om Danmark til hans klasse. Jeg var virkelig den seje fremmede faetter - sjovt! Ellers har jeg vaeret hjemme hos gramma. Lang historie kort, saa har der vaeret rigtig mange mennesker i lejligheden de senste par dage, og gramma har vaeret meget mere "hyper" end ellers - lidt maerkeligt, men vi havde en rigtig god afsked med hende i gaar! Mor siger hun kommer til at savne os, og jeg kan ogsaa maerke at hun har vaeret super glad for at have os omkring. Det har alt i alt vaeret helt perfekt for alle parter med den sidste maaned hos gramma!

tjah - nu blev indlaeget igen ret langt. Jeg haaber I kan overskue det. Ellers er der billeder som altid paa www.picasaweb.google.com/martinfehrfoto - ligger i mappen der hedder Last week in Canada.

Ha det godt i DK, og lad nu vaere med at braende flere skoler ned for fa'an! Og naarh ja - afstemningen er slut - ikke overraskende skal Nasser bare snart.. tjah.. oeh.. aev!

Hilsen fra Martin

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hola Martin.

Wow! Du har skrevet mange indlæg. Det er fantastisk med en sådan produktivitet. Det gør det væsentligt nemmere at holde sig opdateret omkring din færden i verden. Du kan tro det er interessant at høre om.
Det må være rart at opleve så meget, men samtidig have i kikkerten at de kommende måneder byder på mindst ligeså meget action og go-go!
Du er en savnet i Danmark og på TG. Både til at opretholde lov og orden på Nørrebronx, men så sandelig også i forbindelse med TV2-koret som vi starter på fredag.
I forbindelse med festivalen kunne vi også godt bruge din ekspertise. Apropos festival kunne vi godt bruge et par telefonnumre. Jeg ved ikke om du ligger inde med dem, men vi mangler ihvertfald numre til scenefolket, til armbåndsfabrikanten og til telt-folket. Hvis du har disse numre kan du bare sende en mail til wojcik_88@msn.com eller sende en brevdue, fax eller lignende.
Det endte med at blive en smule sagligt, dette indlæg - hvilket slet ikke var meningen. Jeg ville egentlig bare sige at jeg savner dig og misunder din globetrotter-ness.

Hold dig munter og pas på dig selv.

Mvh. Jeppe Wojcik.