torsdag den 7. februar 2008

Whistler lever op til hypen!

Paa vej ned mellem traerne stopper vi op efter et ca 200 meter langt stykke med frisk Champagne-Powder. Jeg raaber i min spontane glaede: "This is why I'm in Whistler" Hans raaber tilbage "This is why I'm living in Whistler", og hans kammerat siger "This is why I live...".

Whistler er stedet man staar paa ski. Ja, punktum. Gang paa gang bliver stedet anerkendt som et af de bedste skisportssteder i verden. Stedet bestaar af to bjerge kaldet Blackcomb og Whistler, der i stoerrelse og kapacitet er naesten identiske. Der er over 200 "runs" hvoraf den laengste er 11 km. Det er en droem for enhver der har staaet paa ski, og der ER noget ganske specielt over den Nordamerikanske powder, der er ubeskriveligt let og nem at staa i. Jeg er ikke selv en specielt oevet skiier (kan man sige det paa dansk?), men jeg blev slaebt med ud de mest vanvittige steder, og blev presset til det yderste. Ned gennem klipper, hvor man ikke kunne bremse, ud over meterhoeje dynger, slalom ned gennem traerne, og med ufatteligt hoej fart over the groomed runs. Jeg er blevet meget mere tryg ved at staa paa ski, og havde en stor stor oplevelse.

Linda og Wayne havde lejet en condo. En lille hytte lige til hoejre for pisterne - "Ski in, ski out" Med fireplace, stort koekken og hottub! Uhm det var fantastisk og igen virkelig canadisk. Jeg tror jeg vil lade billederne tale for sig selv, for det var saa super godt, at jeg ikke liiiige synes jeg kan ramme tonen her paa bloggen. Min blog naaede i oevrigt uanede hoejder i besoegstal ved mit indlaeg om det "21. aarhundredes aerinde", dejligt at I foelger med i mine oplevelser og tanker.

Siden sidst har det vaeret Super Tuesday, og det blev desvaerre desvaerre ikke helt tydeligt hvem demokraterne sender videre, men for satan han goer det godt den kaere Barack Obama. Jeg sidder virkelig og krydser alle lemmer, for at han loeber fra hende den graa, gamle og kedelige Hillary, og bliver USA's naeste praesident. Mange af jer ved hvor betaget jeg er af den mand, og jo mere jeg ser TV og laeser avis, jo mere bliver jeg overbevist om at han (ligesom flertallet her paa bloggen ogsaa synes) vil vaere den rette leder for verdens (lidt endnu i hvert fald) maegtigste land. Jeg har i oevrigt lagt en ny afstemning ud. HA HA HA Nasser!

Og Band of Horses til Roskilde - det er vel godt nok... Palshoej, Breinholt, Hoeier, Steffensen og alle de andre P3 folk er sikkert helt ude af den, men er det virkelig saa stort? Kommentarer er velkomne.

I morgen vil jeg gaa en lang tur, ringe til Gouda Rejseforsikring og hoere om de daekker aendringen af destination, for det goer Kilroy aabenbart ikke, spise donuts, og graede over at de mange penge jeg havde faaet paa min konto aabenbart var en fejl - ARHRGAGHRA!

Kaempe snestorm over hele Vancouver - super fedt. Vi skrive ved, og der er som altid flere billeder paa picasa.

Ingen kommentarer: