onsdag den 13. februar 2008

Oh Canada!





Det er laenge siden jeg har skrevet, men jeg ved egentlig ikke om jeg har saa voldsomt meget at skrive. Det meste af tiden herovre gaar for tiden hos Gramma. Jeg vil ikke gaa i detaljer her paa bloggen, men det gaar kun en vej nu, og det er vi vel saa smaat ved at goere os klar paa herovre. It really lucked out with us being here at this time. We feel so much at home, and it's obvious how happy she is with us being around. Det har vaeret helt perfekt for os tre boern at vaere herovre sammen med mor, og der har slet ikke vaeret en trykket stemning som man kunne have forventet. Gramma har bevaret sit optmistiske sind og sarkastiske galgenhumor - det er skoent!

Rebecca kom hjem samme dag som Annie og Emma kom herover. Hun har vaeret i Europa i 5 maaneder, og har haft det super. Det var godt at se hende, lige saavel som det var rart at se baade mor, Emma og Annie. Vi har virkelig bare taget det "one day at a time", spist paa den kaere Tim Horton's og spillet Shuffle Board. Vi tog til Chinese New Years soendag, hvilket var meget usaedvanligt, og spectacular. Se de smukke fotografier - det var virkelig en oplevelse! I mandags var Emma og jeg ved en stor svoemmehal med vandrutsjebaner, vipper, boelgebassin og det hele. Hun er perfekt at vaere sammen med saadan et sted - sjovt! I dag var vi ude at spille curling. Det var en overraskende spaendende sport. Vi troede foerst det ville vaere totalt umuligt, eftersom vi skoejtede rundt paa isen og smadrede vores roeve og knaeer, men we got a hold of it after some time, og havde det virkelig sjovt! Vi sover hos Linda og Wayne i aften, det er saa hyggeligt her hos dem, foeler mig virkelig velkommen!

Foelger meget med paa CBC og CNN for at foelge med i praesidentkandidatkampen - det fylder meget herovre, og jeg elsker det. Som beskrevet er jeg helt solgt til Barack, og jo mere jeg hoerer ham tale, jo mere faar jeg lyst til at skynde mig til USA og kaempe hans kamp. Der komme et langt indlaeg om det paa et tidspunkt, jeg synes det er vanvittigt spaendende. I oevrigt blev Muhammed-tegningerne naevnt i nyhederne herovre. Fik ikke helt fat i hvad det gik ud paa, men anyways Danmark paa verdenskortet WUHU!!! :S

Jeg maa hellere smutte i seng. God middag paa den anden side af kloden - ha' en god dag!

Hilsner herfra!

Naar ja, og saa var der noget med et toilet der floed over hos Gramma - den historie maa I faa en anden gang.

Der er (som altid) flere billeder paa www.picasaweb.google.com/martinfehrfoto

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej du kaere Martin. Dejligt at faa laest op paa alle dine fede oplevelser i den vestlige hemisfaere, det lyder sgu superdejligt! Som du kan laese paa vores blog, er vi jo kommet til det nordlige Uganda, og her er sgu meget, meget anderledes end hvad Vancouver lyder som om. Internetforbindelserne er usandsynligt langsomme, jeg toer slet ikke taenke paa dine kommende frustrationer, naar du ogsaa ankommer her til det Moerke Kontinent. Efter nogle haarde dage er vi ved at komme ovenpaa igen, helt slemt har det nu aldrig vaeret, ihvertfald ikke for mit vedkommende, men det har da helt klart taget noget tid at vaenne sig til det lidt lavere komfortniveau, den helt anden kultur osv.! Men hold op hvor vi oplever, og det er vel ogsaa meningen med vores rejser. Jeg er bare glad for at hoere at du goer det samme, og glaeder mig usandsynligt meget til at nyde Tanzania og Zanzibar med dig, Mikkel og Lasse. Kan du have skidegodt og blive ved med de gode indlaeg om ikke bare Canada, men alt fra himmel til jord: du er skidegod naar du funderer over global warming, Mr. Obama eller Nasser nedtur - keep up the good work! Knus fra Uffe