lørdag den 12. januar 2008

At Gramma's house in Canada!

Efter lidt "opvarmningsindlaeg" er den her endelig - den forste rejsemail fra mig.

Jeg sidder paa et bibliotek 500 meter fra Grammas (ved godt jeg burde skrive Grandma, men har altid stavet det Gramma, saa det kan jeg ikke lave om paa) lejlighed sammen med Kristina, og har faaet lov til at laane en computer, af en virkelig sod dame/pige, der til forveksling ligner de der smaa trolde med pjusket haar i neon farver. Her er dejlig stille og roligt, ligesom resten af Langley (i hvert fald det vi har oplevet). Til de af jer der ikke har vaeret her, kan Langley bedst beskrives som en klassisk canadisk/amerikansk forstadsby med alt hvad dertil hoerer af McDonald's Starbucks, Malls, overvaegtige kassedamer og dele af byen med et "Drive slowly - Senior area"-skilt (hvor Gramma bor). Det er helt ned i tempo, hvilket passer mig og Kristina ganke fint. Yesterday "we really got a lot of thing done", efter vi havde hentet benzin, spist frokost, vaeret paa hospitalet med gramma (i 15 min) og koebt oel - he he. Det er rigtig dejlig med den ro, og det er naturligvis skoent at se den gamle dame igen. Hun har det efter omstaendighederne helt fint. Jeg har vaeret ude at loebe de to morgener, hvilket er min plan for hele rejsen - dejligt!

Rejsen herover gik rigtig godt (virkelig). Vi kom liiiiige lidt for sent til lufthavnen, men kom afsted, og var hurtigt i London, hvor vi efter et par timer var med flyet paa vej til Vancouver. Efter at vaere gaaet igennem 1st class og business class, kom vi ned til vores economy class, hvor saederne og fjernsynsskaermene er ca. halvt saa store :). Men vi foelte os virkelig godt behandlet og jeg kan stadig synes det er fantastisk at faa gratis mad og vin, selvom jeg ved vi har betalt for det med billetten. Vi hyggede os, saa lidt film og faldt i soevn. Da vi vaagnede var der morgenmad, og vi var i Vancouver. Blev hentet af Stephen og var hos Gramma kort efter.

Det er dejligt at vaere afsted, og har lige skrevet med Ariane (som jeg skal op i bjergene sammen med). Der er helt sikkert plads til mig, saa jeg glaeder mig meget til at skulle afsted med dem. VI skal over til Stephen og France i aften (onkel og tante). Det bliver hyggeligt, og dejligt at se de to drenge igen.

Jeg haaber det gaar godt i Danmark.

Hils omkring - vi snakkes ved inden laenge!

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Martin!

Hvor lyder det nice i Canada, og godt at du har haft en god rejse over til Nordamerika! ( De har aabenbart mere styr paa det den vej, end naar man skal sydover! :-) ) Her paa Zanzibar er dagligdagen ligesaa stille ved at snige sig ind paa os, vi hygger os rigtig meget!! Hav nu en god, god rejse og saa ses vi i Tanzania om et par maaneder! Haaber meget at kunne foelge lidt med her, men internettet er ikke i Afrika hvad det er i DK!

Knus fra Uffe ( og helt sikkert Mikkel, som lige er et smut i baren lige pt.!)

Christian Lildholdt Jensen sagde ...

Jeg er enig med Uffe. Men skift Canada ud med England, sydover ud med vestpå og i øvrigt fint på det, Zanzibar med Bayswater, Tanzania med Heathrow, Afrika med Europa og Uffe med Christian. Og slet Mikkel.

Nej, Fehr - det lyder møgfedt. Nyd det og pas på dig selv! Jeg misunder dig som bare fanden.

Anonym sagde ...

Hey Fehr.
Det lyder super, og godt at du har fået en super start på turen. Især løbeturene hver dag er en super ide, mht bjergbestigningen!
Jeg har fået et endeligt tilbud fra trekkingfirmaet, inkl alt transport osv. Så vi skal betale 1500 her snart og så 6000 inden bestigningen, så det må vi lige få ordnet inde den store ekspedition begynder! Du skal simpelhen lige se den her reportage fra bjerget som ham vores guide har sendt til mig! http://www.nytimes.com/interactive/2007/10/26/magazine/20071028_KILIMANJARO_GRAPHIC.html#step1
Det ser vildt,men helt vildt spændende ud. Hils Christina og Gramma, og hav det rigtig godt. Knus lasse som glæder sig til at se dig i (forhåbentlig) Nairobi