onsdag den 23. januar 2008

What a view!

En overskrift jeg nok vil kunne faa brug for paa andre tidspunkter I min blog. Men nu spiller jeg kortet, eftersom jeg virkelig ikke kan huske at have se noget smukkere landskab nogensinde. Lige nord for Vancouver ligger tre bjerge, der alle er omdannet til skisportssteder. Det "midterste" hedder Grouse Mountain, og der tog Linda og jeg op. Den foerste bakke man staar ned af har hele Vancouver som udsigt, hvilket var ubeskriveligt smukt. Vejret var perfekt. Helt skyfrit. Infinite visibility (det var mange I'er), som de siger! Vi kunne rent faktisk se helt over til Staterne, og det gik op for mig, at jeg aldrig "Har set saa lang" - hvis I forstaar. Jeg tror ikke at mit oeje nogensinde har set saa mange kilometer :)

Det var rigtig sjovt at staa paa ski. Jeg laante udstyr fra Wayne, der passede perfekt. Lifterne var hurtige og gode, bakkerne var sjove, og der var naesten ingen mennesker til at forstyrre os. fedt!

Dagen inden var Linda og jeg paa Capilano Suspension Bridge. Den er lang og haenger hoejt over jorden. En rigtig god oplevelse, og eftersom det var Low season, var der slet ikke saa mange mennesker som frygtet. Vi spiste mad paa et indianer-agtigt sted bagefter. Dejligt med en real canadian Bacon'n'cheese burger!

I gaar aftes var vi ovre hos naboen efter skituren. Hver tirsdag samles de tre naboer over en drink, og opdaterer hinanden om the neighborhood - ren Desperate Housewifes. Det var virkelig sjovt at vaere med til. Fik "Hot buttered rum" der er rom, citron, brun sukker, muskatnoed(!) og smoer (!!) i et drinksglas, med kogende vand over. Det smagte til min store overraskelse faktisk rigtig godt. Jeg fik en masse nabosladder, og det viste sig at hende vi besoegte er dansker (eller hendes foraeldre immigrerede til canada da hun var 1 aar) hun er omkring 80 nu, og vi fik os en god snak om den gode danske madkultur hun stadig elskede. Hun var i den syvende himmel, da hun hoerte at jeg kendte alt til Medisterpoelse, rullepoelse, risengroed og hun fortalte at jeg var den foerste dansker hun havde moedt, der kendte til fedtegrever. Hun kunne en smule dansk, og sagde hele tiden "skaal din gamle spritter" ret sjovt.

Ja, livet gaar sin vante gang her i Vancouver, og jeg haegter mig paa. Jeg nyder det!

Men men - en klassisk Martin-broeler. Jeg smed min pung ud med skraldet da vi spiste mad paa pisten. Ups. Det gik foerst op for mig en time efter vi havde forladt restauranten, og da vi kom tilbage ville den soede og retarderede tjener ikke lade mig kigge i skraldet selv "Youre not allowed to go out there". Saa hun isisterede paa at lede selv. Hun kom tilbage med godt klistrede handsker og sagde "I stuck my hands down there, but couldn't fint your wallet" For helvede, ku hun ikke have haeldt lortet over i en anden pose i stedet for at staa med hovedet begravet i posen... AEV! - Naa men jeg staar uden kreditkort og koerekort nu, men er trods alt glad for at det skete her i Canada og ikke i den Ghanesiske jungle. Jeg har faaet bestilt nye kort hos min soede bankdame, og Annie og Emma tager dem med herover naar de kommer. Jeg skal nok klare den :)

Jeps, ellers er alt som sagtr godt herovre. Jeg haaber det samme for DK. Jeg foelger lidt med har paa nettet, og glaedes over EM-succesen, og vaemmes over at DR skaerer Liga og musikprogrammet vaek, og erstatter det af Lorte X-factor, der er pisse sjovt at se, men for helvede hvor er det latterlige licenspenge ud ad vinduet. Puha DR... puha! Hvor blev saglig og god musikjurnalistik af? Og ha ha Nasser hvor er han til grin - jeg griner og griner. Ogsaa over usle Christmas/Moeller.

Og oscar-nomineringerne kom. Nu skal jeg i bio!

Vi skrives ved inden laenge, og tjek min picasaside saa laenge, der er nye billeder (og de er gode)








1 kommentar:

Anonym sagde ...

WOW - virkelig fantastiske billeder, og hvor bliver man bare træt af Danmark, når man ser alt det sne, som du er omringet af...og som vi bare ikke får i år. Men så har vi til gengæld haft nogle fantastiske håndbolduger som idag ender ud i en totalt lækker finale, Dk - Kroatien! Go go go! Det er så ærgeligt at du ikke er her til at se den!
Det er rigtig dejligt at følge dine mere eller mindre velskrevne beretninger, bliv endelig ved! Pas på dig selv!