mandag den 28. januar 2008

Vinter i Kamloops!

Der er ikke meget der ind til videre har faaet mig til at savne Danmark - men naar haandboldherrene vinder EM-guld, og jeg ikke kunne vaere med til at juble fra sofaen - saa er det sgu lidt trist. Tillykke tillykke gulddrenge - godt gaaet!

Der har vaeret droen paa de sidste 2-3 dage. Tog loerdag med Ariane og hendes kaereste Hans til Kamloops, hvor Hans' foraeldre bor. Igen igen viste Canada sig at vaere lige som jeg havde haabet. De bor paa en stor Cattle Ranch, med vanvittig udsigt og masser af plads. Vi legede med snescooteren og crosseren, og havde det virkelig sjovt. Ja, sne er der nok af herovre - der er ogsaa lige faldet 20 cm her i Vancouver. Men efter sne-lege-turen, fik vi laekker aftensmad, og hoppede ud i deres Hot-tub i naesten 2 timer. Laa og kiggede paa stjerner, og hoppede af og til ud i sneen for at blive afkoelet - WOW!

Dagen efter tog vi til et skisportssted der hedder Sun Peaks - stort og dejligt og baade Ariane og Hans er gode skiloebere, saa jeg fik afproevet al den Champagne powder jeg kunne dromme om. Det var et kaempe sus! Jaa - jeg har lagt lidt billeder ud paa picasa, jeg tror de taler for sig selv.

I dag sov jeg rigtig laenge efter en udmattende skitur, og skal snart over til naboen og bygge en snemand - det har jeg lovet hende (hende den +80 aarige). Senerere "flytter" jeg over til Matthew, og skal bo der en 5 dages tid. En af dagene smutter jeg over til Gramma og siger hej til Bev & Rick, der kommer paa besoeg. Der er nok at se til, og jeg vil smutte i bad, faa noget at spise, og ellers ud i den friske canadiske luft.

Store hilsner herfra!







Ingen kommentarer: