mandag den 21. januar 2008

At overleve canadisk musik...

Man skulle tro det var en joke, at canadiske radiostationer konstant ville spille elendig canadisk teenage pop-rock. Det er det ikke. Efter kort gik det op for mig, at ligegyldigt om man vil koebe en donut i Tim Hortons, skal handle ind til aftensmaden, koerer i bus, eller taender for bilradioen er der en konstant blanding Nickelback, Avril Lavigne og Bryan Adams. Tro mig! det er ikke bare noget jeg skriver, fordi det lyder sjovt i en blog.. det er den tragiske sandhed. Her gik jeg og troede at Canadiske radiostationer ville vaere ren Arcade Fire, Feist og Broken Social Scene - AEV!

Men gudskelov fik jeg fornyet glaede for mit halve hjemlands musikalske kurs. Fredag aften hos gramma zappede jege igennem TV'et, og lander paa MUCH kanalen (en mere eller mindre tilfaeldig musikkanal) - hver fredag sender de et program der hedder WEDGE - Liga DK moeder Det elektriske barometer og Spanking New fra MTV. Et overraskende fedt program, der aabnede mine oejne og oerer for nyt canadisk musik.

Jeg sender her min anbefaling af

"Great Lake Swimmers" http://www.greatlakeswimmers.com/disco/

"Holy Fuck"

"Black Mountain"

Tre super fede bands! Desuden spillede kanalen Iron and Wine og Brothers and Sisters - to amerikanske artister/bands virkelig laekkert.

Nu ved jeg hvad jeg skal lave fredag aften, for at komme vaek fra det canadiske radiohelvede >:)

Er nu hos Linda og Wayne - det er rigtig fedt at vaere her, og blandt andet endelig sove med en rigtig dyne. Gramma har kun lagen og taepper - maerkeligt! Jeg skriver snart igen om mine vilde planer for fremtiden, bl.a. en kaempe haengebro, koncert, roadtrip til Kamloops, Natteskitur og biografture.

Store varme hilsner fra Vancouvers minus 4 grader.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Heh Martin, Hi Kristina!
Your Mom gave me your blog address!
I was so excited to see the photos of you guys, Steven, your grandma, and all the other photographs! You look like you are having the 'time of your life'!! It was also very special for me to see the photos in Picasa, especially your Mom's 50th birthday and the beautiful Danish flag!

Safe travels! I'll be visiting regularly. And, in the meantime, I will try to find a program that will enable me to translate Danish into English!!!

Love,
Trudi