mandag den 7. januar 2008

Endelig en seriøs countdown!

Nu gælder det sgu for alvor. Når jeg står op om lidt har jeg tre dage tilbage inden jeg står i lufthavnen og bliver befamlet af store mænd med små maskiner, med besked om at fjerne negleklipperen fra lommen. På vej mod en ufatteligt lang rejse til nogle af de mest interessante destinationer i verden.

Dagen i dag har været ret hektisk. Mødte som sædvanen befaler det kl. 7 på båden, klar til at pudse messing og støvsuge loft. Efter at have snakket med den ghanesiske ambassade, fandt jeg ud af at jeg hurtigst muligt skulle komme København, for at få ordnet mine visum-papirer, og derfor fik jeg hurtigt pakket mine ting, og sagt farvel til folk, for at komme hjem, hente pas, og hoppe på toget til kbh. Desværre viste det sig (da jeg var kommet hjem) at jeg ikke ville kunne nå at komme til København førend de lukkede dørene. Så jeg måtte sende mine oplysninger med posten, og satse på at de kommer frem inden i morgen kl. 12. Ellers er jeg lidt på røven når jeg kommer til Ghana.

Jeg læste med stor spænding Uffe og Mikkels blog. Det lyder virkelig til at være helt fantastisk - også at dømme efter vejrudsigten for Zanzibar. Det lyder til at flyveturen var lidt (meget) problematisk. Jeg er spændt på hvordan alle mine flyveture kommer til at foregå. Jeg har en blanding af elektroniske billetter og "papirbilletter" og skal både rejse med SAS, British Airways, Air New Zealand, Kenya Airwaves, Ethiopian Airlines i alle mulige forskellige lufthavne rundt omkring i verden. Eftersom jeg har forsøgt at gøre min rejse så billig som muligt er der en del ventetider og omveje for at komme til de forskellige destinationer. Jeg håber naturligvis på det bedste :)

Jeg har fået købt alle de ting jeg skal bruge til rejsen, og er efterhånden ved at være helt klar til at skulle afsted. Lasse er ved at få styr på det hele mht. bjergbestigningen, hvilken jeg glæder mig ufatteligt meget til. Nu alle mine ting bare lige pakkes ned på meget lidt plads og forhåbenligt veje under 23 kilo. Alt det skal nok lykkes, så jeg kan komme væk fra det danske sjap-vejr, og komme over til det canadiske... sjap-vejr ;) (vejrudsigten for Vancouver ligner vejrudsigten for Brædstrup til forveksling). Glæder mig dog virkelig meget til at komme op i de canadiske bjerge og se dem beklædt med sne. Jeg har "kun" været i den storslåede natur omkring forår, og det bliver fascinerende at se det hele som man rigtig forestiller sig det kolde Canada! Desuden var jeg inde og tjekke koncertkalenderen for byen. Det ser lækkert ud, med bl.a. Yeah Yeah Yeahs, Feist, Hot Hot Heat, Editors, SIA og Lionel Ritchie (hm..). YEAH!

Vi skrives ved!

Ingen kommentarer: