søndag den 9. marts 2008

Har det godt

Elsker at vaere her

7 sekunder tilbage

2 kommentarer:

Kristina Fehr sagde ...

Hej min kære bror!

Dejligt at vide at du har det godt! Jeg nyder virkelig at følge med i alle dine oplevelser her på bloggen og smiler lidt ved tanken om at du ikke rigtig synes du har tid til at få det hele med...
Hils Andrea mange gange og pas godt på dig selv!
Masser af kærlighed, Nina

Anonym sagde ...

Kære Martin.

Bravo! Så kom det endelig! Det fantastiske indlæg du har ladet os alle vente på! Man mærker tydeligt dit sublime ræssonement som ligger til grund for dette indlæg/digt. Du formår at indkapsle livets store spørgsmål i 3 enkle sætninger; Er Gud død? Aner det ikke, men jeg har det godt? Hvorfor er mennesket blevet sat på denne jord? Aner det ikke, men jeg elsker at være her? Hvad sker der når vi ikke er her længere? Aner det ikke, men jeg har 7 sekunder tilbage! Ikke alene stiller du alle spørgsmålene, du giver sågar også alle svarene. Den positive stemning i digtet, på trods af den helt tydelige præ-apokalypitiske forudanelse digtets sidste vers rummer, er så livsbekræftende at man får lyst til at danse på slagmarker, synge til lyden af vulkanudbrud og le med jordskælvenes buldren.

Fantastisk læsning, som jeg uden tøven belønner med et 12-tal! Et 12-tal af den kaliber der ville have givet dig 13 i urtiden.

Martin, du er eskatologisk vækkelsesprædikant i det 21. århundrede - du bringer oven i købet et budskab gladere end det Jesus Kristus kunne formå at sprede! "Enden er nær, men friheden, glæden og smilet Det er et sjældent syn og nærheden er eviggyldig!" - det er da smukt! Jeg er vis på at det amerikanske samfund netop har behov for mænd af din kaliber. Du indgyder folk håb, drømme og visioner og skaber en feelgood-stemning around the world!

Du er fantastisk.

Faderlige hilsner
Jeppe Wojcik, DBP.