mandag den 3. marts 2008

No worries!

Hold kaeft mand. Jeg tror virkelig bare, at jeg havde en daarlig dag, da jeg ankom til San Francisco. Jeg havde koert i Greyhound bussen fra 9 om aftenen til 11 om formiddagen, var en smule syg, og havde nok ikke faaet nok at spise. Derfor mit (lidt) sure opstoed i det sidste indlaeg. San Francisco var ikke som forventet, men jeg havde helt sikkert ikke givet byen en chance. Og tak for alle de opmundtrende og rare e-mails og indlaeg - maaske var de medvirkende til at aendre mit humoer.

Faktum er i hvert fald, at San Francisco igen giver mig alt det jeg havde haabet af denne sprudlende by. Jeg er faldet godt til her paa mit hostel, moedt en masse mennesker, og set en masse smukke ting rundt omkring i San Francisco. Som del af min "opvarmning" til Kilimanjaro, tager jeg (naesten) ikke offentlig transport rundt, og faar gaaet en masse mil. Det er virkelig en anbefalelsesvaerdig maade at opleve enhver by paa - til fods faar man ikke kun de sevaerdigheder man gaar efter, men ogsaa alt det der er paa vejen derhen. San Francisco er den varmeste by jeg har besoegt ind til videre - baade hvad angaar Fahrenheit og menneskelig varme. Glade smil overalt og fantastiske dufte, farver og smagsindtryk. Jeg ved ikke om jeg formulerer mig rigtigt, men jeg elsker byen. Virkelig!

Hvis I gaar paa picasa, kan I se en masse billeder, og laese kommentarer, der uddyber hvad jeg oplever herovre.

Wow - hvor vil jeg gerne snart skrive et Danmark/USA indlaeg, synes bare ikke lige jeg kan finde tid. Men glaed jer - det bliver et klasse indlaeg (paa hoejde med et 21. aarhundredes aerinde)

Vi snakkes ved, og igen mange tak for de mange varme hilsner. Jeg er traet af at jeg ikke faar svaret paa dem alle, men jeg tror I forstaar.

Knus

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Når jeg læser dette indlæg kommer jeg af uforklarlige årsager til at tænke på herrefrokost-logen. Og det giver mig en fix idé. Når du og de to glade bøsser i Uganda returnerer til Danmark, kunne det være enormt fedt at afholde en logeaften med kulinariske indslag fra de steder i verden hvor i har aflagt besøg. Jeg tænker canadisk hjemmeskudt elg, ghanesisk hønsekødssuppe og masser af jungle-øl fra Zanzibar.

På?

Knus, kram og kickflips i dit fjæs, dér!

Martin Fehr sagde ...

Jeg synes ideen er fremragende, men hvorfro stoppe ved de eksotiske indlaeg. Jeg synes Thomas skal synge hoejskolesange, og Mathias skal slukke ildebrand (som Thomas er kommet til at taende, fordi hoejskolefolk bare elsker baal) - men jo, jeg er Paa paa!

Anonym sagde ...

Fantastisk! Så kunne Mads evt. underholde med hans revy-nummer: "Sådan bytter du varer i Føtex". Jeg kunne måske genopføre den sagnomspundne Ranfelt-dans.