lørdag den 15. marts 2008

London (og tilbage til roedderne)

Christian siger, at i det kommer til at lyde helt vildt godt, naar vi i pressematerialet til vores nye projekt, kan skrive at jeg fremlagde projektet da jeg var i gang med min verdensrejse, og Christian var bosat i London. Jeg kan ikke sige meget om projektet endnu, andet end at det virkelig har potentiale, og at det involverer rejecocktails, haandboldhaller og eventuelt en Ludvig Holberg reference. Meget sjovt, og meget ambitioest!

Jeg er nu endelig ved en computer hvor jeg kan faa skrevet nogle mere uddybende indlaeg. Jeg har ikke lige mit USB-kabel ved mig, men jeg tror jeg faar overfoert nogle billeder inden laenge. Mit kamera er stadig min bedste ven, og jeg har faaet nogle geniale skud i kassen. (I ved - vidvinkel og 10x zoom hvis ikke jeg har fortalt om det, he). Anyways, jeg ved ikke om det her bliver det geniale indlaeg jeg har snakket saa meget om, og jeg har lige sagt til Christian, at jeg mere eller mindre giver op. Min idé om det perfekte indlaeg er blevet min haemsko, og har (som I sikkert har laest) resulteret i nogle mere eller mindre ubrugelige indlaeg, hvor jeg undskylder for en undskyldning, og derefter undskylder for den undskyldning jeg undskyldte for. Min kreative skriveproces er gaaet i staa, i takt med at jeg oplever flere og flere sjove og spaendende ting, som jeg har lyst til at skrive om. Derfor vender jeg fra dette indlaeg tilbage til de gode gamle blogdage, hvor jeg skrev indlaeg med mening og substans, som Farfar vil have lyst til at printe ud, og som giver jer et indtryk af hvad jeg gaar og laver. Nu har jeg i oevrigt ogsaa faaet et 12-tal af begge blog-politibetjente! :)

Der er sket en del de sidste par dage. Andrea, Anna og jeg fortsatte vores tema-dage i Hollywood. Temaet var "glaeden ved at spise mad". Et fantastisk tema, hvor vi var paa en del besoeg hos den lokale groenthandler, og fik verdensklasse mango, ananas og jordbaer. Jeg var i oevrigt ved en butik, hvor jeg, da jeg kom til kassen, fandt ud af jeg ikke havde mit VISA kort med. Heldigvis havde jeg 18 dollars i cash, og fik forklaret kassemanden, at jeg maaske ikke kunne betale for alle mine varer. Damen bag mig hoerte det, og tilboed at hjaelpe mig hvis det skulle blive noedvendigt. Da det viste sig at jeg havde koebt for 17,50 dollar, skulle jeg jo ikke bruge hendes hjaelp, men alligevel tog hun "next customer" skiltet vaek, og tilboed at betale for det hele. Wauw det var saa fedt. Selvom det for hende sikkert ikke var saerligt mange penge (giving the fact that she was living in Hollywood, duftede af Chanel og at hun koebte to flasker Pinot Noir og nogle friske oliven), men den hjaelp faldt det helt rigtige sted paa det helt rigtige tidspunkt, og jeg endte med at sige thank you so much saa mange gange at hun naesten blev noedt til at stoppe mig. "Consider it a merry christmas" sluttede hun, inden jeg med et stort smil paa laeben skyndte mig hjem for at fortaelle den gode historie til Anna og Andrea. Jeg har besluttet mig for at jeg selv vil goere det samme, naar jeg en gang faar rigtig mange penge! Aftensmaden var god, og det var dejligt at lave mad til nogen der saetter pris paa det.

Anna, Andrea brugte generelt det meste af tiden i Hollywood paa at leve the sweet life, og ikke saa meget andet. To af aftenerne endte vi med at blive ret berusede sammen med vores forskellige vaerelseskammerater. Foerste aften viste det sig at der var gratis oel ved soester-hostelet. Anna fik vist at hun er mega sej til at spille pool, jeg fandt ud af at Light oel i USA ikke betyder ingen alkohol, men faerre kulhydrater. En sjov aften, hvor jeg fuckede en masse af mine ellers fremragende korttrick up, og hvor vores vaerelseskammerat med meget stemte s'er hjalp os med at koebe alkohol, og senere paa aften scorede en fransk fyr, som han selv synes var meeega laekker (Andrea og Anna var flade af grin, da de fandt ud af at det var ham den lille, der altid spoerger efter en gaffel ude i koekkenet). Vores hostel var ret fint, selvom vores toej endte med at stinke af helvedes til, efter festerne i kaelderen hvor alle folk roeg. Vi skulle paa et tidspunkt flytte vaerelse, og endte sammen med to fyre fra London, hvis accent det lige tog os lidt tid foer vi forstod. Den ene fik aldig lov at snakke, og den anden kaldte mig George Michael, elskede jordbaer, laerte at sige "Det holder 100", og blev raabt af af Kanye West i en limousine.

Jeg smuttede fra LA onsdag, og fik tilbudt at udskyde min rejse med en dag, faa daekket hotel og mad, samt faa 400 $. Jeg taenkte at det ikke ville goere en stor forskel om jeg kom en dag senere til London, men da jeg sagde ja, viste det sig at de ikke havde brug for at jeg flyttede alligevel. Lidt en skam, da jeg godt kunne bruge de 400 dollars. Anyways, jeg kom til Londong til tiden, men desvaerre var min baggage gaaet direkte til Kenya Airways. Det tog en helvedes masse tid at finde min baggage, og jeg for frem og tilbage mellem terminaler, skranker, British Airways, KLM, Air New Zealand og en masse sikkerhedsfolk. Endelig fik jeg dog min baggage, og kunne komme paa undergrunden og ud til Christian, der ventede i regnen. Vi var paa pub crawl i gaar aftes, hvor jeg fik liiiiige lovlig mange oel. Jeg har det dog rigtig fint i dag, da Christian gav mig en eller anden vidunderpille i gaar aftes. I oevrigt saa jeg the Travel Bookstore fra Notting Hill, spiste Fish'n'Chips, og rejste med tubben. Jeg foeler mig meget Londonsk, og nu skal Christian og jeg snart til et eller marked, saa jeg faar det hele med. Det er meget maerkeligt at vaere saa taet paa hjemme, og igen se saa mange folk med halstoerklaeder, saa mange hvide mennesker, og opleve de nordeuropaeiske temperaturer. Det er dog super fedt at det "worked out", saa jeg kan faa set Christian, og Lene og Mai, der ogsaa er herovre. Mine Ghana planer er lidt ustabile lige nu, da en af dem jeg skal couchsurfe hos ikke har svaret paa mine mails, men det skal nok gaa. Jeg glaeder mig vildt meget til at opleve det smukke kontinent, og haaber at jeg kan klare varmen.

Jeg vil smutte nu, og kan maerke at det er dejligt at vaere tilbage i det gode gamle blogunivers. Haaber politiet kan klare det.

Vi skrives ved.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Hey you, tak for rare tider i LA. Har du Hollys nummer?
KNUUUUS!